Kreowanie wizerunku w sieci

10.3.2022

Obecność w sieci to być albo nie być większości firm. Jednak kreowanie swojego wizerunku w internecie nie jest takie proste, jakby się mogło wydawać. Czym jest budowanie wizerunku i jak zdobyć wiedzę na ten temat?

Dziś jeśli właściciel firmy chce, by klienci o niej wiedzieli, musi aktywnie działać w internecie. Od rodzaju działalności i branży zależy to jak taka aktywność w sieci powinna wyglądać. Inaczej będzie komunikować swoją markę sklep z kosmetykami, a inaczej firma z branży budowlanej itd. Przedsiębiorca może oczywiście zatrudnić specjalistę ds. kreowania wizerunku w sieci czy specjalistę ds. mediów społecznościowych, czy też PR-owca, ale może także sam zdobyć wiedzę na ten temat i zastosować ją w praktyce. Poniżej piszemy jak szybko nauczyć się kreowania wizerunku w sieci.

Budowanie wizerunku w sieci – co to takiego?

Na czym polega świadome kreowanie wizerunku marki/firmy w internecie? To proces polegający na optymalnym wykorzystaniu dostępnych kanałów komunikacji. Zanim zacznie się budować wizerunek należy określić jak dana marka lub firma ma być postrzegana przez klientów. I właśnie wszelkie działania mające na celu realizację tych pierwotnych założeń i dotarcie z przekazem do świadomości odbiorców jest kreowaniem wizerunku. Przedsiębiorca ma wpływ na to jak wygląda jego strona internetowa, jakie treści na niej umieszcza, jak wygląda logo, prezentacja produktów, jakie działania marketingowe podejmuje. Jednak bardzo ważne jest także to co na temat marki/formy piszą inni. Musi weryfikować komunikaty na swój temat dostępne w wyszukiwarce Google, portalach i forach branżowych, serwisach oceniających. Niemniej ważne są media społecznościowe, które dziś stanowią jedno z głównych narzędzi komunikowania się z klientami.

Warto pamiętać, że zdecydowanie trudniej jest zbudować pozytywny wizerunek marki niż go stracić. W budowaniu go pomocne są działania takie jak: założenie profesjonalnej strony internetowej i dbanie o poziom treści na niej zamieszczanych (tekst oraz grafika), systematyczne prowadzenie bloga, założenie i systematyczne prowadzenie konta firmowego w serwisach takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn, komentowanie artykułów w sposób kulturalny itp.

Aby zbudować wizerunek marki, należy uzbroić się w cierpliwość – proces ten jest bowiem długotrwały, ale wytrwałość się opłaca – pozwala zbudować zamierzony wizerunek w sieci, utrzymać dotychczasowych klientów i pozyskać nowych.

Kurs kreowania wizerunku w sieci

Aby dowiedzieć się jak być skutecznym w budowaniu wizerunku w internecie, warto ukończyć jakiś kurs czy szkolenie. Oczywiście można zatrudnić profesjonalistę, jednak to generuje dodatkowe koszty, co dla małych firm dopiero rozpoczynających swoją działalność może być zbyt dużym wydatkiem. Warto samemu zdobyć wiedzę na ten temat.

Ciekawą opcją jej zdobycia jest ukończenie kursu kreowania wizerunku w sieci w szkole Żak. Jest to kierunek jednoroczny. Czesne wynosi 169 zł miesięcznie, zajęcia odbywają się w trybie zaocznym. Po ukończeniu każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne ze wzorem MEN oraz certyfikat szkoły.

Więcej na temat kursu można przeczytać na stronie: https://zak.edu.pl/oferta-edukacyjna/ksztalcenie-jednoroczne/kreowanie-wizerunku-w-sieci.

Podczas nauki kursanci poznają różne rodzaje technik marketingowych, dowiadują się jak budować obraz marki w internecie, wykorzystując media społecznościowe. Mają możliwość podszkolenia warsztatu marketingowca i PR-owca. Wiedza zdobyta na kursie pozwala na tworzenie własnych strategii marketingowych.

Przykładowy program nauczania obejmuje następujące zagadnienia: komunikacja marketingowa, personal branding, budowanie wizerunku firmy, zarządzanie logistyczne w zakresie PR, promocji i reklamy, język angielski w marketingu, badania marketingowe, analiza marketingowa, tworzenie strategii oraz planu marketingowego, prowadzenie kampanii reklamowej w internecie.

Gdzie mogą pracować specjaliści ds. kreowania wizerunku w sieci?

Specjaliści z tej branży mogą podjąć pracę m.in. w: działach marketingu dużych firm, firmach doradczych, działach komunikacji i PR-u. Mogą pracować jako specjaliści ds. kreowania wizerunku, specjaliści ds. employer brandingu czy personal brandingu.

Dla kogo przeznaczony jest kurs kreowania wizerunku w sieci?

Kurs kreowania wizerunku w sieci jest adresowany głównie do osób prowadzących działalność gospodarczą opartą na obecności w sieci. Zalicza się do nich: artystów, grafików, właścicieli sklepów internetowych, małych przedsiębiorców, a także tych, którzy chcą w sposób profesjonalny zajmować się wizerunkiem w internecie (marketingowców, PR-owców, specjalistów ds. social mediów).